Får du null til ti poeng? Ja, da trenger du en Social Media Community Manager! - dyson.drager
16292
post-template-default,single,single-post,postid-16292,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
social media community manager

Får du null til ti poeng? Ja, da trenger du en Social Media Community Manager!

Leter du etter en sosiale medier-ansatt, analytiker eller en som kan digital markedsføring? Vil du vite vår anbefaling? Du har ikke råd til å velge. Vi har derfor laget en spenstig avkrysningsboks, tatt en prat med en av våre community managere og ikke minst gitt deg noen forgylte tips om hva en (Social Media) Community Manager kan gjøre for dere.

Sjekkliste – ett minuspoeng for hvert «nei»:

  • Har du en ansatt som jobber med sosiale medier?
  • Som kan poste, planlegge innhold, analysere og bruke dataene som samles inn?
  • Er med på salgsmøter, strategimøter og planleggingsmøter?
  • Vet hvordan man optimaliserer innhold i sosiale medier?
  • Kjenner til tone of voice, budskap og målgruppe?
  • Er oppdatert til enhver tid?
  • Har mange ressurser tilgjengelig når det er noe din sosiale medier-ansvarlig ikke kan?
  • Vet hvordan man bruker innsikt?
  • Er kommunikasjonsekspert?

 

Mens du lar spørsmålene synke inn – hils på vår Community Manager, Agnes!
Agnes har jobbet i dyson.drager siden 2016 og har lang erfaring med sosiale medier. Hun er i overkant interessert i kommunikasjon og formidling, og jobber til daglig med tekst og sosiale medier. Hun jobber for tiden blant annet som Community Manager for TUI.

Hovedoppgavene til Agnes er å utarbeide posteplan, oppdatere alle sosiale medier med engasjerende innhold og delta i planleggingsteamet. Selv om Agnes kun jobber 50 % for TUI, er hun effektiv. Hun poster i snitt én post på Facebook og Instagram hver dag, og har også samarbeid med de andre nordiske landene. At hun kommer utenfra bedriften, bidrar til at hun ser ting med nye øyne og kommer med gode innspill til hva som kan gjøres annerledes.

Hva får du hvis du bruker en sosiale medier-ekspert fra dyson.drager?

  • Et team i bakhånd med god kunnskap om strategi og SoMe.
  • Én ansvarlig som kan fungerere som en vanlig ansatt, som:
  • Vet hvordan man jobber med innsikt.
  • Ser på bedriften, strategien og konseptet ditt med friskt blikk.
  • Er fleksibel og kan endre arbeidsmodellen om det trengs.
  • Kan omstille seg raskt i endringsprosesser.
  • Har dyktige sparringspartnere.
  • Er både inhouse og kan produktene, men allikevel gir deg fordelene med å være ekstern.
  • Kan alle sosiale medier, har fokus på konverteringer og er rå på tekst.

Høres dette bra ut? Ett poeng for hvert «ja»!

Gratulerer! Du trenger en (Social Media) Community Manager. Ønsker du å høre mer om fordelene ved å ha en ekstern Community Manager, ta en kaffe med oss på kaffe @ dysondrager . no 🙂

Blogginnlegg skrevet av: anette @ dysondrager. no