Kundebehandling og sosiale medier - dyson.drager
16269
post-template-default,single,single-post,postid-16269,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
to maccer og to menn som jobber foran maccene sine

Kundebehandling og sosiale medier

Ifølge Kampanje raser Google og Facebook forbi norske medier i annonseinntekter. Med et økende press på tilstedeværelse i digitale flater, flyttes mye av kundehåndteringen også over hit. Du skal nå ha nok ressurser til håndtere en stor mengde kundehenvendelser på sosiale medier, og disse ressursene skal også følge bedriftens tone of voice og ikke minst håndtere kriser. Og kriser følger ikke klokka.

Krisehåndtering
Forbrukermakten er allmektig, og mange bedrifter har merket hvor mye forbrukerne har å si i håndteringen av digitale kriser. Det er helt essensielt at du som arbeidsgiver har satt inn nok ressurser på håndteringen av dette, for når krisen inntreffer så er tiden din verste fiende.

Det finnes mange gode råd for håndtering av kriser – her er fem tips for opplæring av kundebehandlere:

  1. De ansatte må være drillet på budskap og «tone of voice». Det er aldri for sent å lage et spørsmål-svar-arkiv.
  2. Kundebehandlerne bør være flinke til å skrive. Alle bør ha god rettskriving og følge tone of voicen.
  3. Ha nok folk i bakhånd – som også kan jobbe på ugunstige tidspunkt. Kunder følger ikke dine arbeidstider, dere bør også være forberedte på å håndtere store mengder henvendelser på kort tid.
  4. Vær forberedt. Ha alltid et budskap klart i tilfelle krisesituasjoner. Dette må kommuniseres raskt ut til kundebehandlerne.
  5. Svar på alle henvendelser – ikke slett noen!

Mersalg
Omdømmet ditt vil bli påvirket av hvordan du behandler dine henvendelser, også skriftlig. La dine selgere jobbe med salg, og legg kundebehandlingen i hendene på de som virkelig kan skriftlig kommunikasjon. Spesielt om du jobber på privatmarkedet!

Konvertering
Så, hva kan vi i dyson.drager hjelpe deg med?

  • Vi kan håndtere dine kundehenvendelser på nett, også på ugunstige tidspunkt.
  • Vi kan sammen finne deres tone of voice, lage budskapsbank og legge en kommunikasjonsslagplan.
  • Vi kan håndtere krisesituasjoner.
  • Vi kan svare på alle skriftlige henvendelser du får, og påse at alle får et hyggelig svar.
  • Vi kan passe på at din tone of voice følges i den skriftlige kommunikasjonen med kunder.
  • Vi fikser nye konverteringer for deg, og passer på at du beholder de som allerede elsker deg!

 

Send oss en mail, da vel! julia@dysondrager.no